Într-o lume în care antreprenoriatul se reinventează constant, povestea Anmar Decor se distinge prin simplitate și inovație într-un moment critic. Moștenind de la mama sa o afacere în domeniul perdelelor și draperiilor, dar care era aproape în faliment, Anamaria Constantinescu a adus o nouă viziune, combinând calitatea, tradiția business-ului moștenit cu tehnologiile moderne.
Prin această abordare, a transformat afacerea într-o marcă autentică, premium, contemporană, redefinind astfel direcția de business. În acest interviu, Anamaria Constantinescu ne vorbește despre cele mai importante lecții pe care le-a învățat în anul ce tocmai s-a încheiat, dar și provocările pe care le-a întâmpinat în procesul de restructurare a afacerii.
După anii de pandemie în care românii au investit foarte mult în casă și amenajarea ei, cum vedeți dumneavoastră anul 2023 din perspectiva rezultatelor de business?
Într-adevăr, anii care au cuprins și perioada pandemiei au fost extrem de benefici pentru noi, atât din perspectiva deschiderii pe care au avut-o românii pentru redecorarea locuințelor, a fost un moment propice și să conștientizăm că în locuința noastră avem nevoie mai mult, nu doar de niște obiecte de decor, cât și pentru noi, ca business. A fost momentul în care am reinventat Anmar Decor și l-am adus mai aproape de oameni, le-am arătat clienților noștri că e important să transforme o casă în acasă, să integreze în căminul lor produse customizate și gândite special pentru ei.
În 2023, pot spune că am dus mai departe valorile business-ului și ne-am focusat pe a le oferi celor care ne trec pragul produse de cea mai înaltă calitate și servicii pe măsură. Ținem foarte mult la legătura care se creează între noi și clienți, nu suntem aici doar ca să vindem perdele, draperii și accesorii conexe, suntem aici să dăm viață oricărei idei a clienților noștri. Asta cred că am făcut bine în anul ce a trecut, am avut rezultate foarte bune de business pentru că am fost alături de fiecare client Anmar.
Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ați învățat în anul ce tocmai a trecut?
Am învățat că în momentul în care îți propui un anumit obiectiv, și îți delimitezi foarte bine sarcinile pentru îndeplinirea acestuia, dacă le faci constant și depui un efort continuu, cu siguranță, acel obiectiv se va îndeplini. Am învățat și că un antreprenor nu trebuie să știe să le facă absolut pe toate și că există oameni alături de care poate lucra, din diferite domenii. Iar lucrul în echipă este esențial. Am mai învățat și că, da, trebuie să muncim mult pentru visul nostru, doar că trebuie să avem și pauze în care să ne relaxăm, să ne oferim timp pentru noi. Altfel, nu putem să fim productivi.
Sunteți un antreprenor tânăr, care a reușit să reinventeze un business vechi de familie. Care sunt provocările pe care le-ați întâmpinat cel mai des în acest proces de regândire a structurii afacerii?
Pentru mine, una dintre cele mai mari provocări a fost chiar vârsta. În momentul în care am regândit businessul, mi-am dorit să colaborez cu brand-uri foarte mari, din afara țării, iar în acel moment vârsta a fost un impediment – mi s-a recomandat să revin când am experiență (fiind vorba de un business creat de la zero, automat, nu exista încredere). Însă acest „impediment’ nu m-a făcut decât să muncesc și mai mult, să mă dezvolt mai rapid. În mai puțin de 6 luni, am reușit ca aceste brand-uri mari să mă accepte cu brațele deschise pentru că aveam planuri pe care deja le pusesem în practică și am avut cu ce să dovedesc că businessul are putere de creștere.
O altă provocare a fost și să înțeleg că sunt anumite task-uri pe care trebuie să le deleg altor oameni și că nu le pot face eu pe toate bine, pentru că de aceea există profesioniști care te pot ajuta în diferite domenii.